
Fot. Photos8.com
Regularne odwiedzanie wirtualnej siłowni w świecie Second Life pozwala naprawdę schudnąć - informuje serwis "BBC News/Health".
Jak ogłosili na konferencji American College of Sports Medicine naukowcy z Indiana University (USA), zdobyte w wirtualnym świecie motywacja i pewność siebie przenoszą się na normalne życie.
Uczestników trwających 12 tygodni programów odchudzających podzielono na dwie grupy - ćwiczących w prawdziwej siłowni i w jej wirtualnych odpowiedniku prowadzonym przez zrzeszającą pragnące schudnąć osoby Wspólnotę Club One Island.
W obu przypadkach zajęcia były prowadzone przez cztery godziny tygodniowo i odnotowano podobny spadek masy ciała - przeciętnie 5 kilogramów. Większą część badanych stanowiły kobiety - średnia wieku dla Second Life wynosiła 46 lat, zaś wśród ćwiczących realnie - 37 lat.
Co ciekawe, grupa z Second Life bardziej zmieniła swój sposób odżywiania i aktywność fizyczną. A wielu osobom łatwiej odchudzać się w środowisku wirtualnym, bez ograniczeń związanych z czasem czy dyskomfortu związanego z widokiem ćwiczących obok osób naprawdę szczupłych
Second Life to wirtualny świat udostępniony publicznie w 2003 roku przez firmę Linden Lab, mieszczącą się w San Francisco, a wymyślony i stworzony przez miliony jego mieszkańców. Można w nim prowadzić "drugie życie" dzięki stworzonej przez siebie postaci (awatarowi), tworzyć przedmioty, wchodzić w najróżniejsze interakcje z innymi awatarami w wirtualnych miastach (na przykład wirtualnym Krakowie), a nawet zamieniać wirtualną walutę na prawdziwe pieniądze.
Jak ogłosili na konferencji American College of Sports Medicine naukowcy z Indiana University (USA), zdobyte w wirtualnym świecie motywacja i pewność siebie przenoszą się na normalne życie.
Uczestników trwających 12 tygodni programów odchudzających podzielono na dwie grupy - ćwiczących w prawdziwej siłowni i w jej wirtualnych odpowiedniku prowadzonym przez zrzeszającą pragnące schudnąć osoby Wspólnotę Club One Island.
W obu przypadkach zajęcia były prowadzone przez cztery godziny tygodniowo i odnotowano podobny spadek masy ciała - przeciętnie 5 kilogramów. Większą część badanych stanowiły kobiety - średnia wieku dla Second Life wynosiła 46 lat, zaś wśród ćwiczących realnie - 37 lat.
Co ciekawe, grupa z Second Life bardziej zmieniła swój sposób odżywiania i aktywność fizyczną. A wielu osobom łatwiej odchudzać się w środowisku wirtualnym, bez ograniczeń związanych z czasem czy dyskomfortu związanego z widokiem ćwiczących obok osób naprawdę szczupłych
Second Life to wirtualny świat udostępniony publicznie w 2003 roku przez firmę Linden Lab, mieszczącą się w San Francisco, a wymyślony i stworzony przez miliony jego mieszkańców. Można w nim prowadzić "drugie życie" dzięki stworzonej przez siebie postaci (awatarowi), tworzyć przedmioty, wchodzić w najróżniejsze interakcje z innymi awatarami w wirtualnych miastach (na przykład wirtualnym Krakowie), a nawet zamieniać wirtualną walutę na prawdziwe pieniądze.
Poinformuj znajomych o tym artykule:
Inne w tym dziale:
- Żylaki. Leczenie żylaków kończyn dolnych. Bydgoszcz, Inowrocław, Chojnice, Tuchola. REKLAMA
- Jaki wpływ wywiera jazda motocyklem na zdrowie psychiczne?
- Onycholiza - skąd się bierze i jak ją leczyć
- 8 mitów o implantach zębowych, w które prawdopodobnie nadal wierzysz
- Jak działa konduktometr i do czego jest wykorzystywany?
- Wady i zalety aptek internetowych
- Jak w naturalny sposób wspomagać swój układ odpornościowy?
- Suche oko - syndrom oka biurowego
- Komórki macierzyste - jakie choroby leczą?
- Elektryczne samochody wjechały do Polski
- Niealkoholowe stłuszczenie wątroby. Fosfolipidy niezbędne - czynaprawdę są niezbędne?
- Wszystkie w tym dziale
REKLAMA
![]() |