
„Mam kota na punkcie mleka”
U blisko połowy dzieci w wieku szkolnym spożycie wapnia nie pokrywa nawet 50 proc. dziennego zapotrzebowania na ten składnik wynika z danych Zakładu Dietetyki i Żywienia Klinicznego Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku. Z myślą o tym w szkołach rusza program „Mam kota na punkcie mleka”, którego celem jest zwiększenie świadomości znaczenia mleka i jego przetworów w diecie dzieci i młodzieży. Program obejmuje 20 miast. Do tej pory zaproszono 600 szkół z całej Polski. Do programu może przystąpić jednak każda zainteresowana szkoła.
Polska w tyle za Europą
Choć mleka i przetworów mlecznych jemy z roku na rok coraz więcej, daleko nam do średniej europejskiej. Przeciętny Polak w ciągu roku konsumuje blisko 200 litrów mleka (oczywiście w formie „czystej” oraz przetworów), tymczasem w Unii spożycie oscyluje wokół 370 litrów rocznie. Popularność mleka w grupie wiekowej 8-13 lat niemal nie wzrasta. Z badań prowadzonych w latach 2005-2006 przez Instytut Żywności i Żywienia wynika, że u 55 proc. dziewcząt i 40 proc. chłopców zawartość wapnia w codziennej diecie nie pokrywa nawet 50 proc. normy zapotrzebowania organizmu na ten składnik.
Moda na mleko
Powszechna tendencja do sięgania po fastfoody, mało wartościowe i kaloryczne przekąski, które są łatwo dostępne dla dzieci to zmora niejednego rodzica i nauczyciela. Próżno wśród współczesnych trendów i mód szukać mleka. W związku z tym zainaugurowano program „Mam kota na punkcie mleka”, który ma na celu zwiększenie świadomości jego pozytywnego oddziaływania na organizm, zwłaszcza w okresie dorastania.
Program w szkołach
Twórcom programu zależy na zachęceniu dzieci do sięgania po produkty mleczne na co dzień. Mają w tym pomóc działania edukacyjne w szkołach, nakierowane na poprawienie wizerunku mleka i wytworzenie swoistej mody na jego picie. Aby osiągnąć jak największą skuteczność, przygotowano materiały dla wszystkich adresatów działań: dzieci, rodziców oraz nauczycieli ze szkół, które zgłoszą swój udział w programie.
Więcej niż kampania
Program „Mam kota na punkcie mleka” to coś więcej niż zwykła kampania reklamowa promująca mleko. Działania opierają się przede wszystkim na odpowiednim połączeniu wartości edukacyjnych i rozrywkowych, a także wykorzystaniu bieżących trendów i mód wśród dzieci. Idąc tym tropem, przygotowano dwie atrakcyjne gry edukacyjne; dla młodszych dzieci jest to gra karciana, a dla starszej grupy – społecznościowa gra online, polegająca na prowadzeniu mlecznej farmy. Przepustką do wygranej będą nie tylko umiejętności strategicznego myślenia, ale również wiedza na temat wartości odżywczych mleka, serów i jogurtów. Edukacji na wesoło posłużą również letnie pikniki aktywizujące rodziny, które będą odbywać się w całej Polsce oraz konkursy z ciekawymi nagrodami. Dopełnieniem elementów rozrywkowych będą broszury edukacyjne dla wszystkich grup odbiorców programu, stworzone przy udziale uznanych ekspertów, oraz platforma internetowa www.mamkotanapunkciemleka.pl. Dodatkowo w ramach programu uruchomiono infolinię. Dzwoniąc pod numer 801 888 886 od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-16:00, można uzyskać informacje na temat akcji, walorów mleka oraz zasad rejestracji w programie.

Inicjatorem kampanii jest Polska Izba Mleka oraz Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka. Akcja potrwa trzy lata i jest finanoswana ze środków Unii Europejskiej, Rządu Rzeczpospolitej oraz Funduszu Promocji Mleka.
Miej kota na punkcie mleka i zarejestruj szkołę już dzisiaj! Do akcji może przystąpic każda zaiteresowana szkoła. Wystarczy wejść na stronę www.mamkotanapunkciemleka i wypełnić formularz rejestracyjny. Udział w programie jest bezpłatny!
Polska w tyle za Europą
Choć mleka i przetworów mlecznych jemy z roku na rok coraz więcej, daleko nam do średniej europejskiej. Przeciętny Polak w ciągu roku konsumuje blisko 200 litrów mleka (oczywiście w formie „czystej” oraz przetworów), tymczasem w Unii spożycie oscyluje wokół 370 litrów rocznie. Popularność mleka w grupie wiekowej 8-13 lat niemal nie wzrasta. Z badań prowadzonych w latach 2005-2006 przez Instytut Żywności i Żywienia wynika, że u 55 proc. dziewcząt i 40 proc. chłopców zawartość wapnia w codziennej diecie nie pokrywa nawet 50 proc. normy zapotrzebowania organizmu na ten składnik.
Moda na mleko
Powszechna tendencja do sięgania po fastfoody, mało wartościowe i kaloryczne przekąski, które są łatwo dostępne dla dzieci to zmora niejednego rodzica i nauczyciela. Próżno wśród współczesnych trendów i mód szukać mleka. W związku z tym zainaugurowano program „Mam kota na punkcie mleka”, który ma na celu zwiększenie świadomości jego pozytywnego oddziaływania na organizm, zwłaszcza w okresie dorastania.
Program w szkołach
Twórcom programu zależy na zachęceniu dzieci do sięgania po produkty mleczne na co dzień. Mają w tym pomóc działania edukacyjne w szkołach, nakierowane na poprawienie wizerunku mleka i wytworzenie swoistej mody na jego picie. Aby osiągnąć jak największą skuteczność, przygotowano materiały dla wszystkich adresatów działań: dzieci, rodziców oraz nauczycieli ze szkół, które zgłoszą swój udział w programie.
Więcej niż kampania
Program „Mam kota na punkcie mleka” to coś więcej niż zwykła kampania reklamowa promująca mleko. Działania opierają się przede wszystkim na odpowiednim połączeniu wartości edukacyjnych i rozrywkowych, a także wykorzystaniu bieżących trendów i mód wśród dzieci. Idąc tym tropem, przygotowano dwie atrakcyjne gry edukacyjne; dla młodszych dzieci jest to gra karciana, a dla starszej grupy – społecznościowa gra online, polegająca na prowadzeniu mlecznej farmy. Przepustką do wygranej będą nie tylko umiejętności strategicznego myślenia, ale również wiedza na temat wartości odżywczych mleka, serów i jogurtów. Edukacji na wesoło posłużą również letnie pikniki aktywizujące rodziny, które będą odbywać się w całej Polsce oraz konkursy z ciekawymi nagrodami. Dopełnieniem elementów rozrywkowych będą broszury edukacyjne dla wszystkich grup odbiorców programu, stworzone przy udziale uznanych ekspertów, oraz platforma internetowa www.mamkotanapunkciemleka.pl. Dodatkowo w ramach programu uruchomiono infolinię. Dzwoniąc pod numer 801 888 886 od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-16:00, można uzyskać informacje na temat akcji, walorów mleka oraz zasad rejestracji w programie.
Inicjatorem kampanii jest Polska Izba Mleka oraz Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka. Akcja potrwa trzy lata i jest finanoswana ze środków Unii Europejskiej, Rządu Rzeczpospolitej oraz Funduszu Promocji Mleka.
Miej kota na punkcie mleka i zarejestruj szkołę już dzisiaj! Do akcji może przystąpic każda zaiteresowana szkoła. Wystarczy wejść na stronę www.mamkotanapunkciemleka i wypełnić formularz rejestracyjny. Udział w programie jest bezpłatny!
Poinformuj znajomych o tym artykule:
Inne w tym dziale:
- Żylaki. Leczenie żylaków kończyn dolnych. Bydgoszcz, Inowrocław, Chojnice, Tuchola. REKLAMA
- Potrzebny program pilotażowy dla pacjentów dializowanych – obecne wyceny procedur nefrologicznych nie odzwierciedlają kosztów leczenia
- Infekcja, która nie boli, a zabija – jak brak podstawowego leczenia prowadzi do dramatycznych konsekwencji?
- Żyj zdrowo, badaj puls – chroń się przed udarem!
- Nowoczesny lek w leczeniu nowotworów mielodysplastycznych dostępny już w 1. linii leczenia
- Zrób sercu przysługę tego lata
- „Otyłość można i trzeba leczyć”. Nowe szanse na większą dostępność terapii
- Ministerstwo Zdrowia wprowadza zmiany w programie B.113. Eksperci i pacjenci dziękują za wysłuchanie postulatów
- Dr Anna Witowicz z Europejskim Certyfikatem Specjalisty Niewydolności Serca
- Jest ostateczna lipcowa lista refundacyjna. Dużo ważnych zmian w onkologii
- Czy seniorzy będą mieli dostęp do najskuteczniejszejochrony przeciw grypie?
- Wszystkie w tym dziale
REKLAMA
![]() |