Rak piersi i szyjki macicy tematem najnowszej kampanii społecznej województwa świętokrzyskiego
INFORMATOR. Kraj

Kochaj Życie - kampania społeczna
Według ostatnich statystyk w programie wczesnego wykrywania raka piersi w ciągu minionych dwóch lat wzięło udział ledwo 28,68 % mieszkanek województwa świętokrzyskiego w wieku 50 – 69 lat. Oznacza to ostatnie miejsce w kraju. Podobnie źle prezentują się dane liczbowe dotyczące ilości realizowanych badań cytologicznych, które mogą wykryć zmiany prowadzące do rozwoju raka szyjki macicy. Dochodzi do paradoksu, w którym pieniądze przeznaczane na cytologie wracają niewykorzystane ponownie do Ministerstwa Zdrowia.
Na raka piersi w Polsce rocznie zapada blisko 12 000 kobiet, dla połowy z nich choroba kończy się śmiercią. Rak piersi jest najczęstszym nowotworem złośliwym występującym wśród tej grupy. W większości przypadków przez długi okres rozwija się skrycie, nie dając żadnych dolegliwości. Wczesne jego wykrycie diametralnie zwiększa szansę jego wyleczenia.
Rak szyjki macicy natomiast rozwija się długo (ok. 10 lat) i może nie dawać żadnych objawów. Warunkiem wczesnego wykrycia choroby, pozwalającego na całkowite wyleczenie jest regularne wykonywanie wymazów cytologicznych. W Polsce rocznie notuje się 4 tys. przypadków tego nowotworu, dla 2 000 kobiet choroba kończy się śmiercią. Specjaliści z niektórych krajów europejskich przejeżdżają do nas oglądać tą chorobę, bowiem w wyniku dobrze zorganizowanych działań profilaktycznych w ich Państwach problem został całkowicie zniwelowany. Ogromna większość z chorujących kobiet nigdy lub bardzo rzadko wykonywała badania cytologiczne. Jest to tymczasem szybka i zupełnie bezbolesna procedura.
Mając tą świadomość władze Województwa Świętokrzyskiego w osobie Pani Wojewody Bożentyny Pałki-Koruby i Wicemarszałka Grzegorza Świercza (doktora ginekologa) zdecydowały się rozpocząć intensywną kampanię społeczną pod nazwą Kochaj Życie. Akcja swój start miała 26 maja 2011 roku i będzie trwała do dnia 17 października (Światowy Dzień Walki z Rakiem Piersi). Zadanie opracowania koncepcji kreatywnej, strategii, zaprojektowania materiałów oraz wdrożenia działań powierzono agencji kreatywnej Naberus.
Chcąc osiągnąć wymierny efekt przy realizacji działań społecznych dla tak szerokiej i zróżnicowanej grupy, jak całe województwo strategia komunikacji musi uwzględniać zastosowanie różnych metod, trafiających w świadomość poszczególnych warstw odbiorców. Niezwykle istotnym elementem kampanii Kochaj Życie w tym kontekście jest połączenie nowoczesnych i nietypowych metod komunikacji z profilaktyką realizowaną w bezpośredni sposób poprzez dużą ilość spotkań z grupami reprezentującymi społeczności lokalne.

„Mając na względzie skuteczność komunikacji zdecydowaliśmy się na nietypowy koncept plakatów - mówi Tomasz Dziedzic, z agencji Naberus. Wykonano je w technologii 3D Flip, co wyróżnia je na tle dziesiątek innych wiszących gdzieś obok, przykuwa uwagę odbiorcy i - co najistotniejsze - wywołuje w nim określone przez nas emocje” – dodaje."

Kampania trwa i ma już za sobą takie wydarzenia jak wystawa „Świętokrzyskie Amazonki”: zbiór surowych, naturalistycznych rzeźb odlanych w gipsie na wzór ciał odważnych kobiet, które pokonały raka i dziś tworzą świętokrzyski oddział Klubu Amazonek; parada kilkuset motocykli przez centrum miasta mająca zaangażować w dyskusje społeczną także mężczyzn. Trwają spotkania przedstawicieli Świętokrzyskiego Centrum Onkologii i Urzędu Wojewódzkiego z lokalnymi społecznościami. Na efekt i oczekiwany skok województwa w statystykach przyjdzie nam jeszcze poczekać, ale warto informować o takich działaniach i na każdym kroku przypominać o tym, jak istotne jest dbałość o własne zdrowie.
Na raka piersi w Polsce rocznie zapada blisko 12 000 kobiet, dla połowy z nich choroba kończy się śmiercią. Rak piersi jest najczęstszym nowotworem złośliwym występującym wśród tej grupy. W większości przypadków przez długi okres rozwija się skrycie, nie dając żadnych dolegliwości. Wczesne jego wykrycie diametralnie zwiększa szansę jego wyleczenia.
Rak szyjki macicy natomiast rozwija się długo (ok. 10 lat) i może nie dawać żadnych objawów. Warunkiem wczesnego wykrycia choroby, pozwalającego na całkowite wyleczenie jest regularne wykonywanie wymazów cytologicznych. W Polsce rocznie notuje się 4 tys. przypadków tego nowotworu, dla 2 000 kobiet choroba kończy się śmiercią. Specjaliści z niektórych krajów europejskich przejeżdżają do nas oglądać tą chorobę, bowiem w wyniku dobrze zorganizowanych działań profilaktycznych w ich Państwach problem został całkowicie zniwelowany. Ogromna większość z chorujących kobiet nigdy lub bardzo rzadko wykonywała badania cytologiczne. Jest to tymczasem szybka i zupełnie bezbolesna procedura.
Mając tą świadomość władze Województwa Świętokrzyskiego w osobie Pani Wojewody Bożentyny Pałki-Koruby i Wicemarszałka Grzegorza Świercza (doktora ginekologa) zdecydowały się rozpocząć intensywną kampanię społeczną pod nazwą Kochaj Życie. Akcja swój start miała 26 maja 2011 roku i będzie trwała do dnia 17 października (Światowy Dzień Walki z Rakiem Piersi). Zadanie opracowania koncepcji kreatywnej, strategii, zaprojektowania materiałów oraz wdrożenia działań powierzono agencji kreatywnej Naberus.
Chcąc osiągnąć wymierny efekt przy realizacji działań społecznych dla tak szerokiej i zróżnicowanej grupy, jak całe województwo strategia komunikacji musi uwzględniać zastosowanie różnych metod, trafiających w świadomość poszczególnych warstw odbiorców. Niezwykle istotnym elementem kampanii Kochaj Życie w tym kontekście jest połączenie nowoczesnych i nietypowych metod komunikacji z profilaktyką realizowaną w bezpośredni sposób poprzez dużą ilość spotkań z grupami reprezentującymi społeczności lokalne.
„Mając na względzie skuteczność komunikacji zdecydowaliśmy się na nietypowy koncept plakatów - mówi Tomasz Dziedzic, z agencji Naberus. Wykonano je w technologii 3D Flip, co wyróżnia je na tle dziesiątek innych wiszących gdzieś obok, przykuwa uwagę odbiorcy i - co najistotniejsze - wywołuje w nim określone przez nas emocje” – dodaje."
Kampania trwa i ma już za sobą takie wydarzenia jak wystawa „Świętokrzyskie Amazonki”: zbiór surowych, naturalistycznych rzeźb odlanych w gipsie na wzór ciał odważnych kobiet, które pokonały raka i dziś tworzą świętokrzyski oddział Klubu Amazonek; parada kilkuset motocykli przez centrum miasta mająca zaangażować w dyskusje społeczną także mężczyzn. Trwają spotkania przedstawicieli Świętokrzyskiego Centrum Onkologii i Urzędu Wojewódzkiego z lokalnymi społecznościami. Na efekt i oczekiwany skok województwa w statystykach przyjdzie nam jeszcze poczekać, ale warto informować o takich działaniach i na każdym kroku przypominać o tym, jak istotne jest dbałość o własne zdrowie.
Poinformuj znajomych o tym artykule:
Inne w tym dziale:
- Żylaki. Leczenie żylaków kończyn dolnych. Bydgoszcz, Inowrocław, Chojnice, Tuchola. REKLAMA
- Dostępna innowacyjna metoda dla pacjentów dializowanych: mniejsze ryzyko powikłań chirurgicznych i krótszy czas rekonwalescencji
- Sezon infekcyjny ruszył. Czy szczepienia powstrzymają falę grypy i RSV?
- Co dalej z leczeniem ostrej porfirii wątrobowej?
- Gdzie bije drugie serce Polaków? W jelitach!
- Rak płuca – wyzwanie współczesnej onkologii. Immunoterapia dla chorych w gorszym stanie sprawności.
- Co dziesiąty pacjent jest narażony na zdarzenie niepożądanepodczas leczenia szpitalnego. Większość szpitali wciąż bez elektronicznego systemu raportowania
- Październik to najlepszy moment, by wzmocnić odporność
- Zapowiadane rozszerzenie wskazań do badań PET/CT to ogromna szansa dla chorych
- Potrzebny program pilotażowy dla pacjentów dializowanych – obecne wyceny procedur nefrologicznych nie odzwierciedlają kosztów leczenia
- Infekcja, która nie boli, a zabija – jak brak podstawowego leczenia prowadzi do dramatycznych konsekwencji?
- Wszystkie w tym dziale
REKLAMA
![]() |








