Mam haka na raka, czyli hakowicze w Tygodniu Świadomości Czerniaka
INFORMATOR. Kraj

Fot. zdrowemiasto.pl
Trwa Tydzień Świadomości Czerniaka. Przypominamy, że czerniak to temat przewodni tegorocznej edycji Ogólnopolskiego Programu dla Młodzieży „Mam Haka na Raka”. 13 czerwca zobaczymy po raz pierwszy opracowaną przez młodzież kampanię poświęconą profilaktyce tego groźnego nowotworu skóry.
Młodzież biorąca udział w VI edycji programu „Mam Haka na Raka” mierzy się z czerniakiem. Po aktywnościach regionalnych, najlepsze zespoły zakwalifikowały się do udziału w Warsztacie Kreatywnym, gdzie specjaliści przekazali im wiedzę nt. tworzenia kampanii społecznych. 567 młodych ludzi zastanawiało się nad tym, jak zachęcić do profilaktyki czerniaka, który charakteryzuje się bardzo dużą dynamiką wzrostu na całym świecie. Zwracanie uwagi na profilaktykę: rozsądne korzystanie ze słońca, zdecydowaną rezygnację z uczęszczania do solarium oraz samokontrolę własnego ciała to wyzwanie, przed którym stanęli Hakowicze w konkursie na projekt tegorocznej kampanii społecznej.
13 czerwca podczas uroczystej Gali Finałowej, która odbędzie się w ATM Studio w Warszawie poznamy zwycięzców szóstej edycji. Tego dnia zostanie również po raz pierwszy wyemitowany spot profesjonalnej kampanii opracowanej na podstawie pomysłu uczestników programu „Mam Haka na Raka”. Następnie kampania zostanie przeprowadzona w całej Polsce.
„Polacy będą mogli zapoznać się z przekazem w okresie letnim, kiedy jest zwiększona ekspozycja na słońce, więc dotrzemy do nich w odpowiednim momencie. Mamy nadzieję, że kampania wpłynie na ich postawy” – mówi prof. Piotr Rutkowski z Kliniki Nowotworów Tkanek Miękkich, Kości i Czerniaków w Centrum Onkologii w Warszawie, jeden z członków jury, którzy oceniali pomysły uczestników Ogólnopolskiego Programu dla Młodzieży „Mam Haka na Raka”.
Profesor zaznacza, że w ciągu ostatnich 20 lat w Polsce liczba zachorowań na czerniaka wzrosła 3-krotnie. Co roku na ten najgroźniejszy z nowotworów skóry zapada 2,5-3 tys. Polaków i aż 40% z nich umiera. Dotyczy ludzi w każdym wieku. Młodzi są również w grupie ryzyka zachorowalności na czerniaka.
Ogólnopolski Program dla Młodzieży „Mam Haka na Raka” odbywa się pod honorowym patronatem Parlamentu Europejskiego, Ministerstwa Edukacji Narodowej, Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji, Polskiego Towarzystwa Onkologii Klinicznej i Polskiego Towarzystwa Onkologicznego. Partnerami programu są: Naczelna Izba Aptekarska, Związek Powiatów Polskich, Stowarzyszenie Zdrowych Miast Polskich, Uczelniane Centrum Zdrowia Środowiskowego, Studenckie Towarzystwo Onkologiczne, Studenckie Koło Managerów, Press Club, Stowarzyszenie Chorych na Czerniaka, Polska Koalicja Pacjentów Onkologicznych i Dziennikarski Klub Promocji Zdrowia.
Młodzież biorąca udział w VI edycji programu „Mam Haka na Raka” mierzy się z czerniakiem. Po aktywnościach regionalnych, najlepsze zespoły zakwalifikowały się do udziału w Warsztacie Kreatywnym, gdzie specjaliści przekazali im wiedzę nt. tworzenia kampanii społecznych. 567 młodych ludzi zastanawiało się nad tym, jak zachęcić do profilaktyki czerniaka, który charakteryzuje się bardzo dużą dynamiką wzrostu na całym świecie. Zwracanie uwagi na profilaktykę: rozsądne korzystanie ze słońca, zdecydowaną rezygnację z uczęszczania do solarium oraz samokontrolę własnego ciała to wyzwanie, przed którym stanęli Hakowicze w konkursie na projekt tegorocznej kampanii społecznej.
13 czerwca podczas uroczystej Gali Finałowej, która odbędzie się w ATM Studio w Warszawie poznamy zwycięzców szóstej edycji. Tego dnia zostanie również po raz pierwszy wyemitowany spot profesjonalnej kampanii opracowanej na podstawie pomysłu uczestników programu „Mam Haka na Raka”. Następnie kampania zostanie przeprowadzona w całej Polsce.
„Polacy będą mogli zapoznać się z przekazem w okresie letnim, kiedy jest zwiększona ekspozycja na słońce, więc dotrzemy do nich w odpowiednim momencie. Mamy nadzieję, że kampania wpłynie na ich postawy” – mówi prof. Piotr Rutkowski z Kliniki Nowotworów Tkanek Miękkich, Kości i Czerniaków w Centrum Onkologii w Warszawie, jeden z członków jury, którzy oceniali pomysły uczestników Ogólnopolskiego Programu dla Młodzieży „Mam Haka na Raka”.
Profesor zaznacza, że w ciągu ostatnich 20 lat w Polsce liczba zachorowań na czerniaka wzrosła 3-krotnie. Co roku na ten najgroźniejszy z nowotworów skóry zapada 2,5-3 tys. Polaków i aż 40% z nich umiera. Dotyczy ludzi w każdym wieku. Młodzi są również w grupie ryzyka zachorowalności na czerniaka.
Ogólnopolski Program dla Młodzieży „Mam Haka na Raka” odbywa się pod honorowym patronatem Parlamentu Europejskiego, Ministerstwa Edukacji Narodowej, Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji, Polskiego Towarzystwa Onkologii Klinicznej i Polskiego Towarzystwa Onkologicznego. Partnerami programu są: Naczelna Izba Aptekarska, Związek Powiatów Polskich, Stowarzyszenie Zdrowych Miast Polskich, Uczelniane Centrum Zdrowia Środowiskowego, Studenckie Towarzystwo Onkologiczne, Studenckie Koło Managerów, Press Club, Stowarzyszenie Chorych na Czerniaka, Polska Koalicja Pacjentów Onkologicznych i Dziennikarski Klub Promocji Zdrowia.
Poinformuj znajomych o tym artykule:
Inne w tym dziale:
- Żylaki. Leczenie żylaków kończyn dolnych. Bydgoszcz, Inowrocław, Chojnice, Tuchola. REKLAMA
- Ministerstwo Zdrowia wprowadza zmiany w programie B.113. Eksperci i pacjenci dziękują za wysłuchanie postulatów
- Dr Anna Witowicz z Europejskim Certyfikatem Specjalisty Niewydolności Serca
- Jest ostateczna lipcowa lista refundacyjna. Dużo ważnych zmian w onkologii
- Czy seniorzy będą mieli dostęp do najskuteczniejszejochrony przeciw grypie?
- Nowotwory krwi: przełomy w leczeniu, aktualne potrzeby refundacyjne
- Polska wciąż na szarym końcu na tle Europy
- Każda rana wymaga właściwej opieki – kompleksowe podejście do leczenia ran i profilaktyki zakażeń
- Choroba Parkinsona – coraz więcej chorych, coraz pilniejsza potrzeba uruchomienia programu opieki kompleksowej
- „Ambasadorzy profesjonalnej terapii ran” – konkurs dla pielęgniarek i położnych, które zmieniają standardy leczenia ran
- Plaga niewydolności serca: Statystyki nie pozostawiają złudzeń
- Wszystkie w tym dziale
REKLAMA
![]() |