Zjawisko sponsoringu jako forma prostytucji kobiecej
POCZEKALNIA. Książki
![](http://zdrowemiasto.pl/cache/[4554]sponsoring.jpg_32484_x180_y0.jpg)
Zjawisko sponsoringu jako forma prostytucji kobiecej
Książka jest pierwszym opracowaniem na polskim rynku na temat zjawiska sponsoringu jako formy prostytucji dokonującego się m.in. w środowisku studenckim. Głównym celem książki jest zaprezentowanie przeprowadzonych badań, które potraktowane są dwukierunkowo. Z jednej strony opracowanie przedstawia motywy i postawy kobiet decydujących się na sponsoring, zaś z drugiej strony charakteryzuje mężczyzn, którzy proponują związki sponsorskie.
Książka nie zachęca do uprawiania prostytucji ani do korzystania z niej. Nie napiętnowano w niej także osób prostytuujących się. Autorka umożliwia racjonalny wgląd w zjawisko, które istnieje w naszym społeczeństwie, a wokół którego nagromadziło się wiele opinii i poglądów, mimo że nie ma jeszcze przeprowadzonych badań naukowych na ten temat.
Prostytucja jest rzeczywistością społeczną, a zjawisko sponsoringu jest jej nową formą i jako zjawisko społeczne istnieje niezależnie od tego, jak jest oceniane moralnie czy prawnie.
* * *
Spis treści
Wstęp
Definicje, rys historyczny i podział prostytucji
Pojęcie prostytucji
Prostytucja w świetle przepisów prawnych
Historia prostytucji
Etiologia i skutki prostytucji oraz próba przybliżenia zjawiska sponsoringu
Teorie rozwoju prostytucji
Nurt biologiczno-psychologiczny
Nurt społeczno-ekonomiczny
Nurt kulturowo-środowiskowy
Prostytucja a AIDS
Prostytucja a zjawisko sponsoringu
Metodologia badań własnych
Przedmiot i cele badań
Problemy i pytania badawcze
Opis narzędzia badawczego
Dobór próby, organizacja i przebieg badań
Charakterystyka badanych kobiet
Charakterystyka badanych mężczyzn
Obraz siebie
Inicjacja seksualna
Relacje z rodziną i znajomymi
O sponsorze i sponsoringu
Marzenia (plany na przyszłość)
Etiologia uwarunkowań sponsoringu
Badania internetowe – klienci
Prezentacja danych wszystkich mężczyzn,
którzy odpowiedzieli na ogłoszenie
Prezentacja osób, z którymi nawiązałam kontakt
Podsumowanie
Wstęp
Odpowiedzi na pytania szczegółowe
Odpowiedzi na pytania główne
Wnioski i wskazówki dla działań profilaktycznych
i resocjalizacyjnych
Bibliografia
Aneks
* * *
Zjawisko sponsoringu jako forma prostytucji kobiecej
Autor: Renata Gardian
Wydanie II, Kraków 2010
Format B5
Objętość 170 stron
Oprawa miękka, klejona, folia matowa
Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN: 978-83-7587-3191
Książka nie zachęca do uprawiania prostytucji ani do korzystania z niej. Nie napiętnowano w niej także osób prostytuujących się. Autorka umożliwia racjonalny wgląd w zjawisko, które istnieje w naszym społeczeństwie, a wokół którego nagromadziło się wiele opinii i poglądów, mimo że nie ma jeszcze przeprowadzonych badań naukowych na ten temat.
Prostytucja jest rzeczywistością społeczną, a zjawisko sponsoringu jest jej nową formą i jako zjawisko społeczne istnieje niezależnie od tego, jak jest oceniane moralnie czy prawnie.
* * *
Spis treści
Wstęp
Definicje, rys historyczny i podział prostytucji
Pojęcie prostytucji
Prostytucja w świetle przepisów prawnych
Historia prostytucji
Etiologia i skutki prostytucji oraz próba przybliżenia zjawiska sponsoringu
Teorie rozwoju prostytucji
Nurt biologiczno-psychologiczny
Nurt społeczno-ekonomiczny
Nurt kulturowo-środowiskowy
Prostytucja a AIDS
Prostytucja a zjawisko sponsoringu
Metodologia badań własnych
Przedmiot i cele badań
Problemy i pytania badawcze
Opis narzędzia badawczego
Dobór próby, organizacja i przebieg badań
Charakterystyka badanych kobiet
Charakterystyka badanych mężczyzn
Obraz siebie
Inicjacja seksualna
Relacje z rodziną i znajomymi
O sponsorze i sponsoringu
Marzenia (plany na przyszłość)
Etiologia uwarunkowań sponsoringu
Badania internetowe – klienci
Prezentacja danych wszystkich mężczyzn,
którzy odpowiedzieli na ogłoszenie
Prezentacja osób, z którymi nawiązałam kontakt
Podsumowanie
Wstęp
Odpowiedzi na pytania szczegółowe
Odpowiedzi na pytania główne
Wnioski i wskazówki dla działań profilaktycznych
i resocjalizacyjnych
Bibliografia
Aneks
* * *
Zjawisko sponsoringu jako forma prostytucji kobiecej
Autor: Renata Gardian
Wydanie II, Kraków 2010
Format B5
Objętość 170 stron
Oprawa miękka, klejona, folia matowa
Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN: 978-83-7587-3191
Poinformuj znajomych o tym artykule:
Warto wiedzieć
Gardian Renata, magister pedagogiki resocjalizacyjnej i socjalnej, była wolontariuszem w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, m.in. w świetlicy socjoterapeutycznej „Pod Aniołem” przy Parafii św. Marka Ewangelisty w Warszawie, w ognisku wychowawczym Dziadka Lisieckiego oraz w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym nr 2 (placówka resocjalizacyjna dla dziewcząt niedostosowanych społecznie).Inne w tym dziale:
- Podnośniki koszowe, usługi dźwigowe. Bydgoszcz REKLAMA
- Żylaki. Leczenie żylaków kończyn dolnych. Bydgoszcz, Inowrocław, Chojnice, Tuchola. REKLAMA
- Ortopeda. Chirurgia ortopedyczna. Medycyna sportowa. Warszawa REKLAMA
- Słownik medyczny angielsko-polski polsko-angielski
- Anatomia miłości - nowe spojrzenie. Co nowego znajdziecie w tym wydaniu?
- Nowa autorska książka mistrza wywierania wpływu
- Najlepiej sprzedająca się książka do psychologii w Stanach Zjednoczonych
- Nowe wydanie najlepiej sprzedającego się podręcznika biologii na świecie
- Koncentracja. Skuteczny trening skupiania uwagi
- Szkolne wyzwania. Jak mądrze wspierać dziecko w dorastaniu?
- Dziesięć rozmów, które musisz przeprowadzić ze swoim synem
- Autoterapia. Pokonaj problemy, stres i lęki
- Św. Hildegarda leczy alergie
- Wszystkie w tym dziale
REKLAMA