Witalność po 50: Wzmocnienie organizmu i suplementacja diety osób starszych
Strona główna » Poczekalnia » Szepty » Witalność po 50: Wzmocnienie organizmu i suplement…

Witalność po 50: Wzmocnienie organizmu i suplementacja diety osób starszych

POCZEKALNIA. Szepty

W.Press

zdrowemiasto.pl | dodane 03-02-2020


 
Z wiekiem nasz organizm staje się słabszy i mniej odporny na choroby. Potrzeby żywieniowe zmieniają się, a witalność maleje. Po 50. roku życia potrzebujemy wsparcia w postaci witamin i suplementów. Jakie suplementy pomogą nam utrzymać dobrą formę?

Dlaczego po pięćdziesiątce konieczna jest suplementacja diety?


Okres menopauzy u kobiet powoduje wiele zmian w organizmie. Łatwiej przybrać na wadze, a odchudzanie jest trudniejsze, gdyż metabolizm zwalnia. Kości stają się słabsze, może pojawić się osteoporoza. Układ odpornościowy działa mniej wydolnie. W tym wieku nie tylko u mężczyzn, ale także i kobiet często pojawiają się choroby serca. Ponieważ zmieniają się potrzeby żywnościowe, konieczna jest zmiana diety na zdrowszą. Właściwy jadłospis dostarcza wszystkich niezbędnych dla zdrowia substancji odżywczych. Powinien on zawierać warzywa, owoce, drób, ryby morskie, orzechy, ziarna i zboża. Niestety, rzadko manu zawiera wszystkie niezbędne składniki. Niedobór witamin i mikroelementów sprawia, że nasza witalność i odporność spada. Pojawiają się dolegliwości związane ze starzeniem się organizmu. Równowaga kwasowo-zasadowa zostaje zaburzona, co również przyczynia się do pogorszenia stanu zdrowia. Więcej informacji na ten temat znaleźć można w artykule: Sposoby na walkę z zakwaszeniem organizmu.

witalnoscpo50wzmocnienie.jpg

Witaminy i minerały


Po 50. roku życia należy dostarczać organizmowi witaminy C, B12, B6, D, A, ryboflawinę, niacynę, biotynę, jod, selen, kwas foliowy, tiaminę, żelazo, cynk, wapń i magnez. W aptekach dostępne są specjalne preparaty dedykowane osobom starszym. Podstawowe potrzeby zaspokoi multiwitamina dla kobiet po 50 roku życia. Zawiera ona mniej żelaza, gdyż zapotrzebowanie na nie maleje wraz z wiekiem. Wapń jest niezbędny dla zdrowych kości i zębów. U osób starszych pojawiają się coraz częściej problemy z uzębieniem. Suplementacja wapnia zapobiegnie ubytkom. Suplementy z witaminą D3 zalecane są zwłaszcza zimą. Witamina D3 między innymi wspomaga wchłanianie wapnia. Dla zdrowych kości konieczny jest także magnez. Zwiększa on poziom energii i koncentrację. Witamina A jest silnym antyoksydantem, wspiera układ odpornościowy, kostny, nerwowy, chroni przed wnikaniem bakterii. Witamina C podnosi odporność.

Profilaktyka zdrowotna


Długotrwałe utrzymanie kondycji, dobrego stanu zdrowia i samopoczucia po pięćdziesiątym roku życia jest możliwe, jednak wymaga utrzymania właściwej diety. Seniorzy potrzebują innych substancji odżywczych niż osoby młode. Nieodpowiednia podaż któregoś ze składników może stać się przyczyną powstawania różnych dolegliwości. Suplementacja uchroni przed niedoborami, podtrzymując sprawność fizyczną i umysłową. Różnego rodzaju suplementy znaleźć można na stronie Wapteka.pl. Podaż witamin i mikroelementów w preparatach farmaceutycznych pomaga zachować wigor – zwłaszcza gdy zadbamy także o odpowiednią higienę psychiczną. Właściwa ilość snu, relaks i ograniczenie stresu to warunki dobrego samopoczucia i zdrowia. Wszystko to, w połączeniu z aktywnością fizyczną, daje szansę na prawidłowe funkcjonowanie organizmu przez wiele lat.

Właściwa suplementacja osób starszych zwiększa witalność i wzmacnia organizm. Jest niezbędna dla zachowania zdrowia i odporności. Bardzo ważne jest także przyjmowanie probiotyków, które regenerują florę bakteryjną jelit, co przekłada się na zdrowie całego organizmu.

W.Press, 03-02-2020, zdrowemiasto.pl

Poinformuj znajomych o tym artykule:

REKLAMA
kardiolog Bydgoszcz
chirurg naczyniowy
hemoroidy Krakow
Leczymy urazy sportowe
hemoroidy szczelina odbytu przetoki zylaki konczyn dolnych
------------

REKLAMA
Czytaj
Czytaj
Czytaj
Chirurg naczyniowy Gdynia
REKLAMA
Leczymy urazy sportowe