Jak zadbać o jelita? Oto kilka cennych sposobów
Strona główna » Poczekalnia » Szepty » Jak zadbać o jelita? Oto kilka cennych sposobów

Jak zadbać o jelita? Oto kilka cennych sposobów

POCZEKALNIA. Szepty

W.Press

zdrowemiasto.pl | dodane 04-06-2020


 
Jelita to jeden z najważniejszych organów w naszym ciele. Niektórzy uznają je nawet za nasz drugi mózg. Dlatego tak ważne jest, aby dbać o znajdującą się w nich mikrobiotę bakteryjną (zespół mikroorganizmów, głównie bakterii, które tworzą w jelitach złożony ekosystem), od której zależy funkcjonowanie nie tylko układu pokarmowego, ale i całego organizmu. Czy stosujesz się do poniższych zaleceń?

Dobre bakterie twoi sprzymierzeńcy

Produkty probiotyczne cieszą się coraz większym powodzeniem. Stawiamy na nie nie tylko po antybiotykoterapii, ale też w wielu innych sytuacjach. Wtedy, kiedy chcemy ustrzec się przed biegunką podróżnych, albo gdy po prostu mamy zamiar wzbogacić mikroflorę jelitową. Co ciekawe, odkryto, że niektóre osoby borykające się z różnymi chorobami (np. otyłością), miały w jelitach zbyt ubogą florę bakteryjną.

Warto zatem zatroszczyć się o dostarczenie takiego wsparcia naszemu organizmowi. Zwłaszcza przed jesienno-zimowym okresem przeziębień. Tego typu suplementacja ma bowiem dobroczynny wpływ na naszą odporność. Ważne jest też, aby produkt taki pochodził z pewnego źródła, potwierdzeniem tego będzie odpowiedni i pełny opis takich bakterii, zawierający nazwę rodzajową, gatunkowa oraz liczebność.

jelito7.jpg

Dobra dieta to podstawa

Poza tym konieczne jest wspieranie jelit dobrym jedzeniem. Warto stawiać na błonnik, pomaga on usunąć z jelit to, co zbędne. Działa jak miotełka, która wymiata nagromadzone, niepotrzebne składniki. Trzeba jednak uważać z jego nadmiarem, może być szkodliwy.

Prebiotyki są pokarmem dla wspomnianych mikroorganizmów, probiotyków. Mikroflora działa prawidłowo, kiedy jest odpowiednio dokarmiana. Dostarcz jej żywność, spożywając owoce i warzywa, np. w cebulę lub banany.

W diecie nie powinno zabraknąć również kiszonek. Znajdują się w nich bakterie kwasu mlekowego, które pozwalają na fermentację. Mają one dobroczynny wpływ na nasze jelita, produkują między innymi kwas mlekowy obniżający pH. Dodatkowo chronią nabłonek jelit przed rozwojem szkodliwych bakterii.

Woda i ruch, rozkręć swój organizm!

Zbyt duża ilość codziennych zadań powoduje, że zapominamy o wypijaniu odpowiedniej ilości wody. To duży błąd! Jej niedobór doprowadza bowiem do uciążliwych zaparć i innych problemów.

Dobrze jest zatroszczyć się o właściwą ilość ruchu, dziennie powinno to być minimum 20-30 minut. Najlepiej na świeżym powietrzu. W ten sposób również zostanie zminimalizowane ryzyko powstania zaparć, a mikroflora jelitowa będzie miała zdecydowanie lepsze środowisko do rozwoju. Sport to zdrowie!

W.Press, 04-06-2020, zdrowemiasto.pl

Poinformuj znajomych o tym artykule:

REKLAMA
kardiolog Bydgoszcz
chirurg naczyniowy
hemoroidy Krakow
Leczymy urazy sportowe
hemoroidy szczelina odbytu przetoki zylaki konczyn dolnych
------------

REKLAMA
Czytaj
Czytaj
Czytaj
Czytaj
Chirurg naczyniowy Gdynia
REKLAMA
Leczymy urazy sportowe