Dieta dla zestresowanych
Strona główna » Poczekalnia » Szepty » Dieta dla zestresowanych

Dieta dla zestresowanych

POCZEKALNIA. Szepty

W.Press

zdrowemiasto.pl | dodane 20-09-2018


 
Stres towarzyszy nam w codziennym życiu – nie jesteśmy w stanie go uniknąć. Różnie na niego reagujemy. Wielu z nas w stresie sięga po niezdrowe przekąski i nadmiernie się objada – to sposób na radzenie sobie z trudnymi emocjami.

Jednak zajadanie stresu to błędne koło, które sprawia, że czujemy się coraz gorzej. Co jeść, gdy dopada nas stres? Jakie produkty i zawarte w nich mikroskładniki pomogą nam uporać się z negatywnymi emocjami?

Jak radzić sobie ze stresem?

Stres zwykle kojarzy się nam z czymś negatywnym. Każdy go zna. Spocone dłonie, przyspieszone tętno, dolegliwości żołądkowe. Jednak krótkotrwały stres jest naszym sprzymierzeńcem – pozwala lepiej się skupić, a także mobilizuje nas do działania. W sytuacjach zagrażających naszemu zdrowiu bądź życiu pomaga się obronić.

Problem pojawia się, gdy stres towarzyszy nam w życiu codziennym i jest wywołany np. sytuacją w pracy czy rodzinnym konfliktem – wówczas mamy do czynienia ze stresem długotrwałym, jaki negatywnie wpływa na nasz organizm.

Z trudną, niewygodną dla nas sytuacją próbujemy sobie jakoś poradzić. Wiele osób, gdy dopada je stres, sięga po jedzenie. Nadmierne objadanie się i niezdrowe przekąski przynoszą ulgę tylko na chwilę, sprawiając, że w efekcie czujemy się coraz gorzej – ociężali, zmęczeni, z problemami gastrycznymi i rosnącą wagą.

zdrovit_dieta1.jpg
Wskazówka! Jeśli w wyniku stresu cierpisz na bóle brzucha, biegunki lub zaparcia – sięgnij po probiotyki, dzięki którym Twój układ trawienny wróci do równowagi.

Chcesz wrócić do równowagi? Ważne, byś nauczył się rozpoznawać głód fizjologiczny od ochoty na jedzenie spowodowanej emocjami. Gdy pod wpływem stresu będziesz chciał znów sięgnąć po coś na ząb – policz do dziesięciu, włącz film, puść ulubioną muzykę, idź na spacer. Znajdź sposób na rozładowanie stresu.

Co jeść, gdy dopada nas stres?

Jeżeli jesteś narażony na długotrwały stres, wprowadź do swojej diety produkty, jakie pozwolą Ci zniwelować negatywne skutki. Co więcej, trwałe zmiany w jadłospisie sprawią, że staniesz się mniej podatny na działanie stresu. Gotowy na pozytywną metamorfozę? Działamy!

Zadbaj, by w Twojej diecie nie zabrakło magnezu – jego niedobór może wzmagać stres oraz uczucie niepokoju.

Dobrym źródłem magnezu są:
  • orzechy laskowe,
  • pestki dyni,
  • szpinak,
  • banany,
  • gorzka czekolada o 70% zawartości kakao (byle z rozsądkiem).

Możesz wspomóc się także aptecznymi suplementami diety, które pozwolą wyrównać poziom tego pierwiastka w organizmie.

Dostarcz swojemu ciału dawkę potasu. Odpowiedni jego poziom gwarantuje poprawne funkcjonowanie układu nerwowego i pokarmowego, a co ważne – pozytywnie wpływa na pracę serca.

Bogatym źródłem potasu są m.in.:
  • banany,
  • pomidory,
  • suszone morele.

W rozładowaniu stresu pomogą Ci witaminy z grupy B:
  • Witamina B1 (tiamina) – wspomaga regenerację układu nerwowego. Znajdziesz ją w pełnoziarnistym pieczywie, roślinach strączkowych.
  • Witamina B2 (ryboflawina) – znajduje się w produktach nabiałowych, brokułach oraz kapuście (naturalny probiotyk), zminimalizuje zawroty oraz ból głowy.
  • Witamina B3 (niacyna) – zagwarantuje Ci spokój i dobry sen, jej cennym źródłem są orzechy, drożdże czy otręby.
  • Witamina B5 – zawierają ją ryby, banany i melony. Witamina ta bierze udział m.in. w wytwarzaniu serotoniny.

zdrovit_dieta2.jpg

Dodatkowo: Czy wiesz, że kwas foliowy powinny zażywać nie tylko kobiety w ciąży? Niedobór kwasu foliowego, czyli witaminy B9, może powodować bezsenność, apatię, a nawet skutkować depresją.

Pamiętaj, jakiekolwiek działania podejmujesz, umiar jest wskazany – nadmierna ilość witamin dostarczanych z dietą i suplementami może skutkować złym samopoczuciem oraz poważnymi konsekwencjami zdrowotnymi.

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat zbilansowanej diety, odpowiedniej podaży mikro- i makroskładników w codziennym jadłospisie, a także jak radzić sobie z zaburzeniami odżywiania? Zajrzyj na http://wiem-co-jem.pl/dieta-zespol-jelita-drazliwego/ Znajdziesz tu cenne porady wykwalifikowanego psychodietetyka, a także zyskasz możliwość uzyskania profesjonalnego wsparcia w walce o zdrowie.

Pracuj, a Twoje wysiłki zostaną nagrodzone

Złych nawyków żywieniowych oraz stresu nie pozbędziesz się w przeciągu jednego dnia czy tygodnia. Latami utrwalone przyzwyczajenia wymagają systematycznej pracy – samozaparcia, silnej woli i wytrwałości.

Jeśli obawiasz się, że nie podołasz temu wyzwaniu, sięgnij po profesjonalną pomoc psychodietetyka, który pomoże Ci zdiagnozować źródło problemu, a następnie będzie wspierał na każdym etapem zmian. Walcz o swoje zdrowie i lepszą przyszłość.

W.Press, 20-09-2018, zdrowemiasto.pl

Poinformuj znajomych o tym artykule:

REKLAMA
chirurg naczyniowy
hemoroidy Krakow
Leczymy urazy sportowe
hemoroidy szczelina odbytu przetoki zylaki konczyn dolnych
------------

REKLAMA
Czytaj
Czytaj
Czytaj
Chirurg naczyniowy Gdynia
REKLAMA
Leczymy urazy sportowe