Ćwiczenie mięśni Kegla kulkami gejszy – dlaczego warto?
Strona główna » Poczekalnia » Kobieta » Ćwiczenie mięśni Kegla kulkami gejszy – dlaczego w…

Ćwiczenie mięśni Kegla kulkami gejszy – dlaczego warto?

POCZEKALNIA. Kobieta

W.Press

zdrowemiasto.pl | dodane 09-10-2019


 
Mięśnie Kegla mogą pozytywnie wpłynąć na twoje oraz partnera doznania seksualne, czy też uchronić cię przed nietrzymaniem moczu i wypadaniem pęcherza. Choć pewnie nie raz spotkałaś się z ich nazwą, możesz nie wiedzieć, czym one są, gdzie się znajdują i dlaczego są tak ważne. Poniżej udzielamy odpowiedzi na te pytania i podpowiadamy, co dają ćwiczenia mięśni Kegla.

Mięśnie Kegla są niezwykle ważne, szczególnie dla tych kobiet, które planują zajść w ciążę lub już w niej są. Dzięki wyćwiczonym mięśniom, mogą szybciej wrócić do formy po porodzie. Łatwiej jest też im urodzić. Poza tym, dobra kondycja mięśni Kegla może uchronić przyszłe mamy przed nacięciem krocza czy nietrzymaniem moczu, które często jest konsekwencją wysiłku, jaki kobiety muszą włożyć w urodzenie dziecka. Nie mniej ważną informacją, zarówno dla pań, jak i panów, jest fakt, że owe tajemnicze mięśnie wpływają pozytywnie na satysfakcję seksualną. Dlatego warto wiedzieć, jakie ćwiczenie mięśni Kegla można wykonywać i jakie gadżety mogą w tym pomóc.

Mięśnie kegla – co to jest?

Mięśnie Kegla to potoczna nazwa mięśni dna miednicy lub łonowo-guzicznych. Ich przyczepy zlokalizowane są na kości łonowej i rozciągają się aż do kości guzicznej. Tworzą tym samym swoisty hamak dla narządów wewnętrznych i są przez nie podtrzymywane. Poza tym, otaczają one także ujście pochwy, macicę, pęcherz i odbytnicę, natomiast u mężczyzn – nasadę penisa i prostatę. Mięśnie okalające wspomniane narządy wraz z wiekiem ulegają rozciągnięciu i zwiotczeniu, co skutkuje ich osłabieniem oraz problemami zdrowotnymi. Podobnie jest w przypadku pań po porodzie, dlatego ważne są ćwiczenia Kegla w ciąży, przed nią i już po urodzeniu.

Nazwa „mięśnie Kegla” pochodzi od nazwiska ginekologa Arnolda Kegla. Lekarz ten odkrył, że mięśnie dna miednicy mają niebagatelne znaczenie dla ludzkiego organizmu, i to dla obu płci. Na tej podstawie w 1948 roku opracował ćwiczenia, które sprawdzają się do dziś. Aby jednak wzmocnić mięśnie Kegla, a także docenić korzyści, jakie niesie ze sobą ich dobra kondycja, należy trenować je systematycznie.

miesniekeglajakcwiczyc1.jpg

Mięśnie kegla – ćwiczenia i korzyści z ich wykonywania

Jak już wspomnieliśmy, ćwiczenia na mięśnie Kegla są szczególnie polecane kobietom, które planują ciążę lub spodziewają się dziecka. Kobiety dzięki wzmacnianiu mięśni Kegla nie tylko unikną poporodowych przypadłości, takich jak nietrzymanie moczu czy wypadanie macicy, ale także uchronią się przed nacięciem krocza. Wyćwiczone mięśnie Kegla pomagają łatwiej wypchnąć dziecko przez kanał rodny na świat. Dzięki nim poród jest szybszy, łatwiejszy, a kobieta szybciej wraca po nim do formy.

Warto również wiedzieć, że dobrze wyćwiczone mięśnie Kegla wpływają na doznania seksualne. Dość częstym problemem kobiet po porodzie jest brak satysfakcji ze zbliżeń z partnerem. Wykonując proste ćwiczenie mięsni Kegla na siedząco lub za sprawą takich gadżetów, jak kulki gejszy, wzmocnisz i poprawisz ich jędrność oraz witalność, a tym samym zwiększysz jakość doznań seksualnych. - Kulki na mięśnie dna miednicy działają jak hantle na bicepsy - aby utrzymać ich ciężar, mięśnie muszą wykonać pewną pracę. Im częściej stymulujesz mięśnie Kegla kulkami gejszy, tym mocniejsze się stają. Z biegiem czasu możesz używać coraz cięższych i bardziej zaawansowanych modeli. - tłumaczy ekspert butiku erotycznego n69.pl. - Takie postępy może i nie są zauważalne, nie za bardzo jest też jak się nimi pochwalić, ale dla Twojego zdrowia są o wiele ważniejsze niż postępy czynione na siłowni! - dodaje.

Mięśnie kegla – gdzie są?

By wiedzieć, jak wykonywać ćwiczenia na mięśnie Kegla, trzeba je najpierw zlokalizować w swoim ciele. Możesz to zrobić w toalecie: podczas oddawania moczu wstrzymaj na chwilę jego strumień. Wtedy dobrze poczujesz napięte mięśnie Kegla, przy okazji powinien zacisnąć się również zwieracz odbytu i wejście do pochwy. Pamiętaj, aby tego ćwiczenia nie powtarzać wielokrotnie, ponieważ częste przerywanie strumienia moczu może skończyć się infekcją bakteryjną.

Kolejnym sposobem na dobre wyczucie mięśni Kegla jest włożenie dwóch palców do pochwy. Test wykonaj na leżąco, starając się kontrolować zaciskanie mięśni wokół palców.

Jak ćwiczyć mięśnie kegla?

Ćwiczenia na mięśnie Kegla możesz wykonywać w zaciszu domu. Idealnym przedmiotem, który pozwoli Ci zwiększyć ich efektywność, będą kulki gejszy progresywne. W praktyce są one najlepszą i najwygodniejszą metodą, z której można korzystać nawet podczas wykonywania innych czynności! Waga kulek sprawia, że mięśnie muszą pracować, by utrzymać je we właściwym miejscu. Wystarczy włożyć kulki do pochwy, podobnie jak tampon, i mięśnie od razu mogą pracować. Warto robić też ćwiczenia polegające na ściskaniu mięśni wokół kulki, a następnie ich rozluźnianiu – regularne sesje w postaci kilku serii po kilkanaście powtórzeń szybko przyniosą rezultaty. Dzięki systematycznym treningom w krótkim czasie usprawnisz i uelastycznisz mięśnie Kegla, a to z kolei, natychmiast zaprocentuje w sypialni!

W.Press, 09-10-2019, zdrowemiasto.pl

Poinformuj znajomych o tym artykule:

REKLAMA
kardiolog Bydgoszcz
chirurg naczyniowy
hemoroidy Krakow
Leczymy urazy sportowe
hemoroidy szczelina odbytu przetoki zylaki konczyn dolnych
------------

REKLAMA
Czytaj
Czytaj
Czytaj
Chirurg naczyniowy Gdynia
REKLAMA
Leczymy urazy sportowe